Thursday, December 17, 2009

To Tint or Not To Tint


When it comes to car windows, there shall be one question which is to tint or not to tint. But due to today's experience, it probably will determine the answer for the rest of my life.

Maka pada awal tengahari tadi saya ke Uniten menghantar nota ada orang mau. Jadi sewaktu nak ke apartment itu kelihatan 2 orang girls sedang berjalan pulang ke apartment. Seorang bertudung dan seorang lagi tidak. Yang tidak bertudung itu rambutnya sangat stylo seperti akar gambut yang kering terjemur berbulan lamanya.

Dengan memperlahan kenderaan sambil meng-admire rambut itu dari jauh dan berusaha meng-save-as-kan memahat pemandangan indah itu dalam memori. Sekali bila dah dekat mereka pandang straight macam tau tau plak AHAHAHHAHAHAHAHA.



Dan...

Kau tersenyum...

Ku terpaku...

Rerambut gambutmu hanyalah untuk ku...

Sinaran matamu menusuk di kalbu...

Tak mungkin ku melupakan sebegini pengalaman...

Lalu hati pun berkata... segala untuk mu...

Cit!

Walaupun rambutnya itu bukanla yang paling nice dan terstylo skali, tapi cubaan mengingati rambut itu dilakukan supaya bole bagi nasihat kat orang lain supaya jangan buat rambut akar gambut kering itu.

Dan saya sungguh berasa tingkap kereta yang tidak tinted atau lightly tinted adalah sangat useful. Juga memudahkan pemandu lain nampak sekiranya saya mengangkat penumbuk kepada mereka sewaktu memandu.

Jangan jadikan panas itu satu alasan cik Pon!

No comments: